Hoe schrijf je de perfecte meta description?

Hoe schrijf je de perfecte meta description?

Google baseert de lengtes van metabeschrijvingen op pixels, dus houd rekening met deze specificatie voor het uiterlijk van uw metabeschrijvingen op de SERP’s. De limiet op desktop is 920 pixels, wat ongeveer 158 tekens is, en 680 pixels op mobiel, wat ongeveer 120 tekens is.

Natuurlijk varieert elk teken in pixelbreedte, dus het aantal gebruikte tekens is niet absoluut, zoals de pixelbreedte.

De hierboven getoonde metabeschrijving bevindt zich onder de pixellimiet (het is 142 tekens), dus je krijgt niet die gevreesde, onprofessioneel ogende afsnij-ellipsen (“…”), en het verleidt zoekers om te klikken om meer informatie te vinden door hen de waarde te vertellen die ze ontvangen wanneer ze klikken.

Het metabeschrijvingsfragment wordt ook weergegeven wanneer een stukje inhoud op sociale media wordt gedeeld.

Belangrijke tips

Nu u weet wat een metabeschrijving is en waarom deze belangrijk is voor uw site en inhoud, gaan we bekijken hoe u er een kunt schrijven. Een goede metabeschrijving geeft prioriteit aan de gebruikerservaring en heeft de volgende drie kenmerken:

Beantwoordt deze gebruikersvragen: “Waar gaat de pagina over?” en “Waarom is de pagina de beste keuze voor mijn zoekopdracht?” Bevat het primaire zoekwoord waarnaar de pagina wil rangschikken. Onthoud de vetgedrukte tekst! Maakt gebruik van op voordelen gerichte inhoud.

Om een ​​goede meta description optimaliseren en de klikfrequentie van uw organische zoekresultaten te verhogen dient u de volgende alinea grondig door te nemen.

Informatie plaatsen

Zet de belangrijkste informatie op de eerste plaats. Elke metabeschrijving moet snel het onderwerp – en het voordeel – van uw pagina communiceren. Als de webpagina voor een specifiek product, merk of onderwerp is, zet die termen en trefwoorden dan aan het begin.

Maak uw metabeschrijving conversatie. Schrijf voor mensen, niet voor zoekmachines of algoritmen. Natuurlijke taal communiceert beter.

Positioneer alle inhoud in termen van de voordelen voor de gebruiker.

Bewerk het twee of drie keer. Met een tweede en zelfs derde pass-through ziet u betere manieren om meer voordelen, details en waarde in de toegewezen ruimte te passen. Wees ook niet bang om terug te gaan en uw metabeschrijvingen bij te werken!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *